1-نظارت بر حسن جریان کلیه امور واحدهای تحت سرپرستی . 2- صدور دستورات لازم به منظور ایجاد هماهنگی بین واحدها . 3-سازماندهی فعالیتهای مربوط و تقسیم کار ، تعیین وظایف و حدود مسئولیتها و اختیارات واحدهای تحت سرپرستی . 4-تعیین خط مشی و نظارت بر حسن اجرای آن . 5-صدور دستورالعملهاو ضوابط مربوط . 6- نظارت در تنظیم بودجه واحد مربوطه . 7-شرکت در کمیسیونها ، سمینارها ، کمیته ها و جلسات مختلف و تهیه گزارشات لازم جهت استحضار مقام مافوق . 8-انجام مطالعات لازم در موار د ی از قبیل تشکیلات ، روشها ، آموزش ، طبقه بندی مشاغل و تهیه پیشنهادات لازم جهت ارائه به واحد تشکیلات جهت ارائه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور . -9تهیه مجموعه هدف ، وظایف و پستهای سازمانی کارکنان بیمارستان و پیشنهاد آن به واحد تشکیلات جهت ارائه به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور جهت تائید آن . -10انجام فعالیتهای لازم در زمینه پیاده کردن مفاد طرح طبقه بندی مشاغل دولت در مورد مستخدمین سازمان متبوع با همکاری واحد کارگزینی . -11 تشریک مساعی با واحدهای ذیربط در تنظیم آئین نامه ، بخشنامه و .... . -12 اجرای خط مشی تعیین شده و اتخاذ تدابیر لازم به منظور حسن انجام هدفهای مورد نظر 14-پیش بینی احتیاجات پرسنلی سازمان متبوع و اقدام در مورد تامین این احتیاجات -15اتخاذ تدابیر لازم به منظور پیشرفت و بهبود امور جاری -16تهیه گزارشات لازم جهت ارائه مقام مافوق -16نظارت بر امور در جهت تکمیل مشخصات پرسنلی کارکنان -17 همکاری در امر آموزش ، پژوهش و امور تحقیقاتی در زمینه شغلی -18 نظارت بر امر آموزش کارکنان با همکاری مسئولین مربوطه -19نظارت بر اجرای طرح تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به شکایات بر حسب مورد -20انجام سایر امور محوله طبق دستور مقام مافوق .