parcham مهار تورم، رشد تولید

حوزه خدمات پرستاری


 

                               مدیرخدمات پرستاری   

                            

شرح وظایف:

مدیر خدمات پرستاری  (مترون ) درمراکز بهداشتی ،درمانی ، وتوانبخشی ، پرستاری است که اداره واحد پرستاری مرکز مربوطه را به عهده می گیرد.

شرح وظایف مدیر خدمات پرستاری با تکیه بر رعایت منشور حقوق مددجو و مبتنی بر فرآیند پرستاری و استانداردهای مراقبتی به شرح ذیل می باشد:

1- برنامه ریزی در زمینه های ارتقاء کیفی و بهبود مستمر فعالیت های ارائه خدمات مددجویان

2-گردآوری اطلاعات از :‌

- مرکزشامل : نمودار سازمانی مصوب ، هدف ، نوع فعالیت ، گزارشات ماهیانه و سالیانه ، گزارش حسابرسی پرستاری ، پرونده های کارکنان ، مصاحبه با کارکنان .

- مددجویان :‌برحسب نوع بستری ، نیاز مراقبتی ، خدمات ارائه شده .

منابع شامل نیروی انسانی (پرستاران ، بهیاران ، کمک بهیاران ، تکنسین ها و کاردان های اطاق عمل و هوشبری وسایر کادر وابسته ) ساختار فیزیکی ، امکانات و تجهیزات .

3- شرکت فعال در نهادهای سیاستگزاری و دیگر کمیته های درون سازمان .

4- تعیین اهداف (کوتاه مدت ، میان مدت ، درازمدت ، ) مبتنی برنیازها جهت تامین حفظ و ارتقاء سطح سلامت و رفاه اجتماعی مددجو ، بیمار با توجه به خط مشی های مرکز متبوع وپیشنهاد به مقامات ذی ربط.

5- تعیین خط مشی و اتخاذ روش های مناسب وتعیین جدول زمان بندی برای رسیدن به اهداف مورد نظر.

6- برنامه ریزی جهت تشکیل وشرکت در کمیته های خاص با شرح وظایف مدون (آموزشی ، پژوهشی ، کنترل و نظارت کنترل عفونت و ... )

7- ارائه راهکارهای بهینه به مسئول و ایجاد شرایط مناسب جهت استفاده بهینه از منابع موجود به منظور دستیابی به اهداف مورد نظر.

8- تدوین و اجرای برنامه های آموزش به بیمار و خانواده در سطوح مختلف پیشگیری .

9- ایجاد هماهنگی ومشارکت فعال در برنامه ریزی های بهداشتی ، درمانی ، وتوانبخشی مرکز .

10-جلب مشارکت تیم بهداشتی مرکز برای دستیابی به اهداف .

11- ایجاد هماهنگی در برنامه های آموزشی بالینی دانشجویان گروه های پرستاری.

12- مشارکت در تنظیم بودجه جهت فعالیت مرکز .

13- تعیین و پیشنهاد بودجه مورد نیاز و اولویت بندی  آنها جهت اجرای برنامه های پرستاری .

14- مشارکت در طرح های پژوهشی .

15- برنامه ریزی و پیشنهاد جهت پیشگیری از عفونت (کنترل عفونت )

16- انجام برنامه ریزی و همکاری با سایر واحدهای ذی ربط در جهت ارتقاء دانش و مهارت حرفه ای کارکنان پرستاری .

17- ارائه راهکارهای اساسی در برنامه ریزی جهت تامین رفاه کارکنان تحت نظارت با همکاری سایر واحدهای ذی ربط.

18- تعیین برآورد سطوح مختلف نیروی انسانی مورد نیاز بخش های پرستاری بر اساس استانداردهای علمی.

19- تعیین حدود و انتظارات و عوامل عملکردی در رده های مختلف شغلی با توجه به امکانات و شرح وظایف مصوب.

20- بکارگیری نیروی انسانی براساس توانایی افراد در شیفت های مختلف کاری .

21- پیشنهاد ومصاحبه با داوطلبان و انتخاب افراد صلاحیت دار و معرفی آنها به کارگزینی جهت بکارگیری

22- پیشنهاد انتصاب و انتقال کارکنان تحت نظارت به ریاست مرکز جهت واحدهای ذی ربط.

23- تصمیم گیری در مورد مرخصی ها ، ماموریت ها و ... کارکنان گروه پرستاری.

24-رهبری و هدایت واحد های دی ربط در جهت تحقق اهداف سازمانی .

25- ارائه الگوی مناسب پرستاری با برقرای ارتباط موثر ، عملکرد مطلوب ، حسن رفتار شغلی و...

26- اتخاذ تدابیر لازم و ارائه راهکارهای اساسی در جهت ایجاد تقویت انگیزش در کارکنان (تشویق و تنبیه ) گروه پرستاری .

27- اداره جلسات داخل و خارج مرتبط با وظایف واحدها.

28- تشکیل و اداره جلسات اختصاصی و ویژه در جهت حل مشکلات واحدهای ذی ربط با بهره مندی از فن آوری های علمی حل مساله .

29- تامین نیازهخای آموزشی کارکنان شامل : آشنا سازی پرسنل جدید الورود با مقررات و خط مش ها.

تنظیمات قالب
عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید